torsdag 2 december 2010

Och solen har sin gång

Den sibiriska kylan har anlänt. Så också till hemlandet Sverige, så som jag har förstått det. Här leder dock inte lite snö och kyla till något trafikkaos (värre än vanligt alltså), några tågförseningar eller inställda lektioner på grund av svår framkomlighet. Kort sagt: till skillnad från Skåne, så blir inte Ryssland lamslaget av lite snö och minusgrader.

Men med mig är det annorlunda ställt. Igår, när det kröp under minus tjugo grader och vi ändå inte hade några lektioner, fann jag det fullkomligt onödigt att känna på minusgraderna längre än fem sekunder på balkongen. Dock så måste jag erkänna att såväl solnedgång som soluppgång var mycket vackra, så jag bestämde mig för att genom två skitiga glasrutor fotografera vinterns fenomen. Nedan följer resultaten. Och solen har sin gång.



Högerflanken genom frostbiten ruta.




Stilla, kylig solnedgång.



Nattens ljus



Tidig soluppgång



Sen soluppgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar