söndag 10 oktober 2010

Den mystiska parken.

På okända vägar kring universitetet, sprang jag på en sektion av en, av mig, ännu inte helt utforskad park, som var stadigt omgärdad av att högt staket. Jag beslöt mig att undersöka saken närmare, och blev då bekant med den mystiska parkens private trädgårdsmästare. Eller bekant är för mycket sagt, då jag snabbt kom fram till att han hade en frapperande likhet med Freddy Krueger i skäckklassikern "Nightmare on Elm Street".



Här syns en av de byggnader som rymdes inom det stora, inhägnade området.



Och låt mig presentera Moskvas snyggaste ek. Detta alltså sagt utan att ens ha sett hälften av dem. Men tro mig, den drog blicken till sig. Och inhägnad var den.



Och låt mig presentera MGU:s egen Freddy Krueger.




Jag är mycket förtjust i såväl hans hatt som hans handskar. Säkert har han fyra knivar fastsydda på vardera också. Jag ber om ursäkt för bildkvaliteten, men jag ville inte riktigt bli påkommen med att fotografera honom, så jag blev tvungen att gömma mig bakom en byggnad, på långt avstånd. Och gud vet vad han sopar undan där i skogen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar