söndag 17 oktober 2010

Ett randomiserat Moskva i bilder.

Mycket bilder har det tagits och nog kan det vara svårt att hinna med att få upp de sevärda på bloggen, innan jag har tagit en hord bilder till. Väderomslaget och snön förtjänar snart ett inlägg, såväl som utflykten till Sergijev Posad och annat som hunnit inträffa efter att hostan gett med sig.



I bussen från flygplatsen häromveckan fick jag syn på denna vackra luftfarkost. Jag tror dock att det är mindre troligt att någon verkligen åkte i den.



Och ibland är det på ryskt vis. Den tomma flaskan jag håller i - ja, det är vodka, nej - jag drack inte ur den själv. Jag hade mycket hjälpa av vännerna omkring mig. Katarina (längst till höger) tackas för sin gästfrihet!



Söndagens match framför universitetet.



En skitig vägg förlänas med en lika skitig och krackelerad tavla. Malevitj passar onekligen utmärkt på min kackerlackrumsvägg.



Och så dessa otaliga arenor. Arena nummer 347. (Detta är alltså namnet, precis som skolorna och vårdcentralerna bara har nummer. "Måsens vårdcentral" eller "Vårdcentral nummer 46" - vilket låter häftigast? "Storängsskolan" eller "Skola nummer 12"?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar